به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، دکتر سید محمد مجابی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، با اشاره به تحولات گسترده در عرصه ارتباطات، تأکید کرد: روابط عمومیها مرجعیت رسانهای خود را از دست دادهاند و باید برای بازآفرینی این جایگاه مهم، از فرصتهای رسانههای نوین بهرهمند شوند.
وی با بیان اینکه رشد فزاینده شبکههای اجتماعی نقش سنتی روابط عمومیها را به چالش کشیده است، افزود: روابط عمومیها باید به جایگاه واقعی خود بازگردند و از ظرفیتهای رسانهای جدید برای تأثیرگذاری اجتماعی استفاده کنند. دیگر زمان آن گذشته است که روابط عمومی تنها به انتشار گزارش و آمار اکتفا کند.
دکتر مجابی به مناسبت برگزاری نشست مدیران روابط عمومی شهرداریهای کشور، به نقش کلیدی روابط عمومی در مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: هدف اصلی مدیران شهری، ارتقای کیفیت زندگی در شهرهاست؛ امری که بدون مشارکت شهروندان و تقویت اعتماد اجتماعی محقق نمیشود. روابط عمومیها باید پلی ارتباطی بین مردم و مدیران باشند تا حکمرانی مطلوب شهری شکل بگیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، بر لزوم بهرهگیری از فناوریهای نوین تأکید کرد و گفت: «هوش مصنوعی و ابزارهای تحلیل داده میتوانند به مدیران شهری در شناسایی مسائل و دریافت بازخوردهای مردمی کمک کنند. یک مدیر روابط عمومی باید با استفاده از این فناوریها، رویکردی مسئلهمحور و خلاقانه را در پیش بگیرد.
دکتر مجابی افزود : روابط عمومیها باید با تکیه بر هوش اخلاقی، خلاقیت و فناوری، نقش مؤثری در کسب اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی ایفا کنند.