به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداری ها و دهیاری هایر کشور ، اشكان جعفركريمي مديركل دفتر برنامهريزي و مديريت توسعه روستايي با اعلام این خبر گفت: به منظور همانديشي و بهرهگیری از نظرات، تجارب و دیدگاههای مديريت محلي و سطوح اجرايي در تهيه و تدوين قوانين و مقررات مرتبط با مديريت روستايي و نظام برنامهريزي و سياستگزاري سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور و همچنين احصا و بررسي مسائل و موضوعات مرتبط با امور مالي دهياريها جهت رفع موانع و ارايه راهكارهاي اجرايي لازم، كارگروه مشورتی مسئولین منتخب امور مالي دهیاریهای کشور تشکیل ميشود.
جعفركريمي افزود: كارگروه یادشده متشكل از مديركل دفتر برنامهريزي و مديريت توسعه روستایی، نماينده دفتر برنامهريزي و بودجه سازمان، رييس كارگروه امور مالي، سرمايهگذاري و اقتصاد روستايي، مديرانكل دفاتر امور روستايي و شوراهاي استانداريها و مسئولين منتخب امور مالي دهیاریهاي كشور از هر استان يك نفر به انتخاب دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداريذيربط بوده و وظايفي شامل: بررسي قوانين و مقررات، مسائل و چالشهاي مرتبط با نظام مالي دهياريها، پیشنهاد محتوا و دورههای آموزشی مورد نياز برای مسئولین امور مالي دهیاریها و ارايه راهكارهاي اجرايي لازم براي انتظامبخشي به امور مالي دهياريها و ايجاد وحدت رويه در كشور را برعهده دارد.
مديركل دفتر برنامهريزي و مديريت توسعه روستايي در پايان گفت: اميد است با توجه به حضور منتخبين مسئولين امور مالي از هر استان در كارگروه مذكور، مسائل و چالشهاي امور مالي دهياريها از سطح مديريتهاي محلي در كارگروه مطرح و راهكارهاي ذيربط ارايه و چالشهاي دهياريها برطرف شود که اين امر موجب كارآمدي بيشتر نظام مالي دهياريها و اثربخشي درآمدها و اعتبارات در زمينه مديريت و توسعه روستايي خواهد بود.